Hudební výchova ve fyzice?

Co mají tyto dva vyučovací předměty společného? Aktuálně se žáci 8. ročníku ve fyzice věnují tematickému celku Zvukové jevy. Žáci tedy společně hledají odpovědi na různé otázky týkající se zvuku a jedna z nich byla i co to je tón a na čem závisí jeho výška. Z hledání odpovědi na tuto otázku vzniklo netradiční spojení hudební výchovy a fyziky. První část vyučovací hodiny patřila více fyzice a vysvětlení pojmu frekvence, druhá část již patřila více hudební výchově. Paní učitelka Mgr. Lucie Řehulková přinesla do třídy Orffovy hudební nástroje a žáci měli možnost sami určit - poslouchat na čem závisí výška tónu. V závěru hodiny proběhl společný „koncert“ a tím i ověření pojmu frekvence v praxi.  Tandemová výuka, kdy se vyučující v hodině vzájemně doplňují, byla pro žáky zajímavá a přejí si další takové netradiční spojení různých předmětů J.